zondag 27 januari 2013

How to - Sponge/Gradient Nails


Hee allemaal,

Sponge Nails vind ik zelf erg leuk om te doen. Maar pfff het kan echt een drama worden om je vingers weer een beetje toonbaar te krijgen ;). Mijn tip plak het af of gebruik zo min mogelijk nagellak op je spons. 


Ik gebruik de konad sponsjes. Deze werken voor mijn gevoel beter. Ik heb gehoord dat het ook met make-up sponsjes kan maar dit vond ik zelf niet prettig. Sponge-nails zijn een leuke variatie op nail art en niet te vergeten ook een mooie ondergrond voor nail art! Zelf gebruik ik vaak de Konad stempellakjes deze vind ik fijn werken met de sponsjes. 

Konad verkoopt speciale sponge nail art sets :). Zelf heb ik ook z`n set gekocht en dit werkt perfect. De stempelnagellakjes zijn ook los verkrijgbaar net als de sponsjes :).  De sponsjes heb ik ook gezien bij Nailways

1. Lak je nagels eerst met een goede basecoat. Laat dit goed drogen!

2. Maak op je sponsje streepjes met twee of meer kleuren. Zorg dat deze dicht op elkaar zijn.

3. Stempel nu met het sponsje op je nagel. Je ziet dat het misschien niet goed dekt in één keer. Stempel daarom nogmaals met het sponsje op je nagels. Doe dit niet op exact dezelfde plaats maar laat het iets verlopen.

4. Doe dit bij al je nagels. Laat het goed drogen.

5. Gebruik nu een goede topcoat en laat het weer goed drogen. Tijdens het aanbrengen van de topcoat zie je dat de kleuren nog mooier in elkaar gaan overlopen :).

6. Je kan nu je nagels verder versieren met stickers, nailart of stempels. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten