donderdag 24 januari 2013

Nail art - Geisha

Hee allemaal,


Vandaag heb ik weer een nail art uit de losse hand voor jullie. Als eerst heb ik een basecoat aangebracht. Ik heb de Milani Basecoat gebruikt. Deze droogt erg snel en zorgt tevens voor sterkere nagels, binnenkort verschijnt hierover nog een review.

De basislak die ik gebruikt heb is China Glaze Aquadelic. Een mooie zee blauw groene lak die bijzonder goed dekt. Met één laagje was hij volledig dekkend en scheen de lak niet meer door. Hierdoor was de droogtijd erg kort en zeker met een nail art of stamping nail art is dat ideaal.

Ik probeer altijd nagellakken te gebruiken in nail arts die niet meer dan twee laagjes nodig hebben. Anders droogt de lak zo moeilijk en ben je erg lang aan het wachten. Je kan natuurlijk ook je nagels een dag van te voren lakken om daarna pas een nail art er op te maken. Maar zelf werk ik het liefst aan één stuk door.

De Geisha en Japanse Blossom heb ik uit de losse hand geschilderd met Acryl verf. Zelf gebruik ik Acrylverf  van Nailways. Maar je kan bijvoorbeeld ook de Acrylverf van de Action gebruiken.

Let erop dat je de acrylverf niet te veel verdund met water. Als je het te veel verdund loopt je tekening door en dat is natuurlijk erg zonde.

Ik gebruik niet meer water dan een drupje op mijn penseel. Tussen het schilderen door maak ik ook maar zelden mijn penseel schoon. Dit kan omdat ik van licht naar donker werk. Werk je afwisselend met kleuren kan het nodig zijn je penseel tussentijds schoon te maken. Het makkelijkst hiervoor is gebruik maken van een plastic bekertje met kraanwater en een tissue of een stukje keukenrol. Denk er dan wel aan dat je penseel niet te vochtig mag zijn, droog hem dus goed na.

Let er goed op dat je zwevend de topcoat aanbrengt anders veeg je de Acryl verf uit en dat zou natuurlijk zonde zijn van je werk.

2 opmerkingen:

  1. Wauw, wat knap gedaan zo met de hand! Erg mooi.
    Trouwens ik gebruik een nageldroger, dat is echt heel handig en je kan sneller doorgaan met je nailart :-)
    Wat ik heel vervelend vind is als ik een nailart gemaakt heb en het dan met de topcoat uitveeg.. dus daarvoor droog ik hem ook altijd goed ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is inderdaad slim om even te wachten voor je de topcoat aanbrengt ;) Nog een tip is het kwastje van de topcoat enkel aan de voorkant af te vegen in het potje ( de kant die je niet gebruikt) zo heb je meer topcoat op je kwastje en is de kans dat je het uitveegt kleiner. Ook is het slim om ''zwevend'' te lakken (nauwelijks aanraken).

    BeantwoordenVerwijderen